Etichetele autocolante, utile în procesul de producție alimentară și industriala. Descoperiți ce întrebuințări comune au!

Evoluția industrială este însoțită de progresul industrial în ceea ce privește o mai bună etichetare și transmitere a unor mesaje scurte sau de întindere medie. Răspunzând provocarilor apărute în ultimii 10-15 ani în toate sectoarele activității autohtone și nu numai, producătorii români de etichete industriale au lansat pe piață o gamă completă de etichete autocolante, cu posibilitatea rapidă de lipire și colantare.

Prin întrebuințarea lor multiplă care le-a fost conferită de-a lungul timpului, acestea au căpătat, treptat, numeroase funcții, dintre care merită să fie evidențiate cele de personalizare a unor produse, de transmitere a unor mesaje cu un continut succint sau de publicitate. Astfel, materialele adezive joacă un rol însemnat pentru o mai bună identificare a brandului și de promovare cât mai eficace a unui anumit bun în rândul segmentului de populație targetat.etichete-industriale-19

O muncă titanică în spatele lor

Chiar dacă le găsim accesibile în hypermarketuri, imprimerii sau direct de la producătorii indrustriali, ceea ce trebuie să reținem este faptul că producerea etichetelor industriale presupune o muncă extrem de migaloasă și minuțios realizată.

În urma plasării comenzii aferente, tehnicienii responsabili cu imprimarea lor se ocupă de tipărirea lor pe suport de hârtie autocolantă mată sau lucioasă, plastic alb sau transparent, în funcție de întrebuințările lor viitoare și de solicitările cilenților.

Astfel, în funcție de cerințele cumpărătorilor, personalizarea și decuparea etichetelor autocolante se poate realiza după orice tip de contur, iar livrarea produselui finit poate avea lor fie în rolă, fie în formatul brut al adezivului.

etichete-industriale-15

În plus, formatul final al etichetei influențează automat modalitatea de finisare al acesteia, care se poate realiza atât pe contur sau prin tăiere individuală, rezultând etichete autocolante ce au colturi drepte sau rotunjite.

Etichetele pot fi personalizate si decupate dupa orice contur, pot fi livrate fie in rola fie la formatul finit.

In functie de formatul final al etichetei exista 2 tipuri de finisare al etichetelor: pe contur sau taiere individuala (laturi drepte). Totodată, procesul de laminare și ștantare implică tipărirea acestora prin intermediul printului digital, urmată de tăierea în formă dreptunghiulală mcu ajutorul unei ghilotine.

Uneori este necesara executarea unei linii punctate prin perforare ca să se facă desprinderea unor părți din etichetă, folosind un cutter plotter, în vederea obținerii formei dorite. Acest tip de etichete folosesc autocolant pvc care fiind material plastic cu elasticitate mult superioară hârtiei face ca finisările de perforare executate clasic să nu producă o linie de perforare funcțională. Veti gasi etichete autocolante sau industriale, in rola sau etichete adezive direct la producatori, cum este Dasscenter, acolo unde preturile sunt mereu sub nivelul pietei.

Etichete autocolante tiparite pe hartie autocolanta mata sau lucioasa, plastic alb sau plastic transparent

La cerere, etichetele pot fi taiate normal, la ghilotina, sau sub diverse forme speciale.

Tehnologiile de imprimare achizitionate permit realizarea de etichete pe hartie autocolanta mata sau lucioasa si pe autocolant din PVC alb sau transparent. Etichetele din PVC (alb sau transparent) sunt rezistente la apa si schimbari termice. Datorita acestei proprietati, ele pot fi folosite atat pentru aplicatii interioare, cat si exterioare. Etichetele se decupeaza pe plotter in cazul mai neobisnuit de dimensiuni speciale sau contur atipic.

Etichetele autocolante- întrebuințări multiple

Așa cum s-a menționat anterior, întrebuintarea multiplă a etichetelor autocolante include atât sectorul alimentar, cel industrial sau papetăriei.

Astfel, cele mai des răspândite tipuri sunt destinate sigilării plicurilor, etichetării și inscripționării produselor aflate pe rafturile magazinelor, a bijuteriilor. La fel de folosite sunt și modelele folosite pentru avertizare sau pentru înscrierea adresei de corespondență.

O categorie atipică de etichete autocolante este rezervată, evident celor confecționate din material sintetic, asa numitele abțibilduri, nelipsite din cadrul campaniilor de marketing, finisarea acestora realizându-se cu ajutorul unui perfor, pentru a preîntâmpina neplăcerile cauzate de eventualitatea desprinderii autocolantului și a elasticității excesive a materialului.