Grupaje marfa: cand se poate opta pentru ele si beneficiile acestora

Extinderea ariei de productie si dezvoltarea unor sectoare de business romanesc a fost un bun prilej pentru extinderea perpetua a schimburilor comerciale de marfuri. Casele de expeditie, care au ca principal obiect de actvitatea intermedierea intre firmele de transporturi si clienti, pun la dispozitia beneficiarilor conditii avantajoase de expedie in sistem de grupaje marfa.

Un studiu al Comisiei Europene ne arata ca reexaminarea situatiei de pe piata transportului rutier de marfuri, precum si a gradului de convergenta in ceea ce priveste, printre altele, taxele pentru utilizarea drumurilor, a avut in vederea o mai buna articulare a legislatiei in statele membre a Uniunii Europene. Acestea consolidare s-a dorit a fi un mijloc cat mai eficient de armonizare a normelor pe intreg spatiu comunitar. De altfel, initiativele institutiilor europene ar trebui sa urmareasca, in primul rand eliminarea restrictiilor in materie de cabotaj, imbunatatirea tehnologiei de control rutier si sporirea sigurantei transporturilor.

Mai mult, tehnologiile de ultima generatie ar trebui sa faciliteze transportul international intermodal, precum si reducerea consumului total de energie si a emisiilor de gaze.

Calitatea importurilor influenteaza, fara doar si poate, ascensiunea economiilor intreprinzatorilor din statele europene, in special a celor central si est-europene. Eliminarea barierelor vamale si a oricaror taxe la importurile intracomunitare a asigurat sanatatea economiei statelor membre si a contribuit la cresterea schimburilor economice dinspre tarile din centrul si estul Europei spre vest.

Grupajele de marfa – calea cea mai simpla pentru a optimiza costurile de transport

Necesitatile de transport ale fiecarui antreprenor fluctueaza in functie de volumul sau de activitate, cat si de cerintele venite de pe piata autohtona si straina. De aceea, cantitatea de marfa transportata difera, atat din punct de vedere al catitatii, cat si a modului in care aceasta este ambalata. De obicei, marfa vine ambalata pe paleti avand dimensiuni standard de 120X80 cm fiecare, numiti si europaleti, dar si in cutii ori cartoane. Prin urmare, suprafata ocupata in tir sau im camioneta este mult influentata de acest aspect.

In general, costurile unui camion in regim full load sunt destul de ridicate, mergand pana la 1400 euro pentru un transport complet din Cehia, cu timp de tranzit de 48 de ore, sau de aproximativ 2200-2300 de euro in cazul unui transport exclusiv de pe teritoriul Regatului Unit.

Alternativa rentabila in cazul unui volum mai mic de bonuri transportate este reprezintata de asa-numitele grupaje de marfa. Astfel, casele de expeditie colecteaza produsele venite de la furnizorii mai multor clienti, le sorteaza in functie de destinatia de livrare, rezultand un cost final optim.minerva trasnporturi

Fata de transportul cu camionete sprinter de 3.5 tone, grupajele de marfa se remarca pe langa un cost avantajos, de un timp de tranzit ceva mai ridicat. Insa, acest inconvenient poate fi destul de usor compensat daca plasarea comenzii se va realiza in timp util.

Colectarea marfii se realizeaza direct de catre firmele de transport ori de catre partenerii locali ai caselor de expeditie, de pe intreaga retea europeana sau din Romania. Mai departe, produsele preluate pleaca saptamanal spre tara noastra sau spre destinatii de pe “batranul continent”, pentru a ajunge in cele mai bune conditii la locul de livrare.